Late game stratégia, avagy túlélni a halált is
Többen kérdeztétek, hogy Kezdőn hogyan lehetne körbejátszani a Lélek Csapást vagy a Lendületes Löveget, így most egy ilyen cikkel készültem nektek, amolyan köz; de legalábbis kívánatra.
Minden kasztnak megvan talán a maga erős, befejező lapja a 6-os szinteken, amiket nehéz túlélni, ám kis rutinnal, esetleg már egy lejátszott meccs után azért könnyen lehet készülni ellenük, ha másnem mellékpaklival, vagy játékstílus váltással.
A hírhedt Lélek Csapás a Mágusok nagy, általában befejező képessége, ami a saját és az ellenfél gyűjtője alapján növekedhet akár 40 sebzésre is. Ha tudjuk, hogy ellenfelünk használ ilyet, akkor számolni is kell vele. A játék bármelyik szakaszában megkérdezhetjük, hogy hány lapja van a gyűjtőjében, valamint természetesen a sajátunkat is pontosan tudhatjuk, ezáltal kiszámolva, mennyi sebzésnél járhat ez a képesség. Nem célszerű ilyenkor sokszor kettesével dobálnunk laphúzóban, valamint ha van védekezésre alkalmas lapunk, azokat is a végjátékra tartogassuk.
A Kezdő és Haladó formátumokon kicsit nehezebb a feladat, de közel sem körbejátszhatatlan. Profin egyrészt rengeteg válasz, és komolyabb problémák is előfordulhatnak, így ott már igazából mindegy, általában nem ott dőlnek el a mérkőzések.
Felsorolok most pár lapot, ami Kezdőn alap vagy mellékapkliba bekerülhet, és kivédheti, vagy csökkentheti a fent említett 6-os, vagy bármelyik kisebb, de sokat sebző lapok sebzését.
Harcos:
Elemi Gyengeség/Kitartó Morál
Ezek a csatatérre szerelhető folyamatos képességek tökéletes kezdőlapok is lehetnek, és hatásuk miatt folyamatosan csökkentik az ellenfél sebzéseit. Változó, hogy melyiket mikor éri meg jobban használni, de az biztos, hogy a sok kicsi sokra megy alapon, mindkettő megnehezítheti majd ellenfelünk dolgát, így tulajdonképpen bármilyen formátumra, de elférhet belőlük 1 a paklikban.
Mennyei Pajzs/Fegyvertörő
A Mennyei Pajzs egy folyamatos, karakterre szerelhető képesség, ami már egy kicsit koncepciót igényel, hiszen csak olyan fegyverzettel játszhatjuk ki, aminek fegyverzet része pajzs is. Ettől függetlenül ezek még mindig nagyon hasznos fegyverzetek, így nem feltétlenül igényelhet nagy átalakításokat, pláne egy kezdő pakli. A legtöbb koncepcióba jó lesz a Rövidkard és Körpajzs + Dárda és Toronypajzs kombó, így akár még az ugyancsak nagyon erős, és meglepően hasznos Fegyvertörő is szerepelhet 1-2 duplikációban. Hiszen ha az ellenfelünk támad, és mi elvesszük a végjátékban a fegyverét, általában nehezebb lesz neki pótolni, anélkül pedig nem tud kijátszani azonnali képességeket.
Mágus:
Sziromkristály Pálca/Szatírszarv Pálca
Mindkét fegyverzet jó lehet a képességek ellen. Az előbbi folyamatosan csökkenti kettővel a sebzéseket (a mieinket is, de általában tudunk rá jó koncepciókat), míg a Szatírszarv életerőt követel az ellenfelünktől, ami a kis formátumokon amúgy is fogyóeszköz lehet. Kegyetlen kombó egyébként ha mindkettőt használjuk, így itt is igaz, ami a Harcosnál, ez a két fegyverzet egy pakliban általában nagyon jó kombót alkot.
Falak
A karakterre szerelhető Fal folyamatos képességek is mind jók arra, hogy túléljünk pár kört kényelmesen. A Sziklafal, Elektromos Háló és az új Varázskör is tökéletes lehet bármelyik pakliban, ahol meg kell védenünk a nagy képességekkel szemben a karaktereinket.
Dermesztés
A legtöbb Mágus használja, még mindig bárhova is jó, így ha használjuk, és megoldjuk a középjátékot ezek nélkül, megtarthatjuk őket a 6-os szintre, ahol már olyan karaktereket játszik le az ellenfél, amikkel szándékában áll a számunkra nem kívánatos lapok kijátszása.
Vadász:
Bénító Lövés
,,Az ellen nem véd" sajnos, a Bénító Lövés alapesetben csak 3-as vagy kisebb azonnali képességekre fog védelmet adni, de ezeken a formátumokon is szinte kötelező darabja egy Vadász paklinkak, hiszen jó a Parasztlengősök, a Dermesztések és a Tripla Lövések ellen is, amikkel sűrűn találkozhatunk bármelyik versenyen.
Lelki Béke
Az első Fal képessége a kasztnak, ami ugyanúgy védelmet tud biztosítani, mint a Mágus falai, még ha nem is olyan hatékonyan. De ha a végjátékra tartogatjuk, és sikerül 1v1 szituációt kialakítani, általában az viszi el a győzelmet, aki jobban felkészült az utolsó körökre, így minden extra védelem, ami megvédhet minket az ellenfél befejező képességeitől, akár csak egy körre is, elegendő esély lehet arra, hogy mi nyerjük meg az ütközetet.
Könnyű Medveszőrme Vért / Sárkánybőr Köpeny
Az első páncélzat gyakran bekerül Kezdő szinteken a Vadászokhoz, az a -1 sebzés kevésnek tűnik, de sokszor jól jöhet. A Sárkánybőr Köpeny már erősen koncepció lap, de mostanában már lehet jobban szoknunk kell a jelenlétét, hiszen elég sok tankosságot segítő lapot kapott a Vadász, igaz a javát nagyobb szintű formátumokra.
Elkerülésből Támadás
Az egyik kevésbé használt, de igazán erős lapja a kasztnak, általában nem a mi védelmünket szolgálják, hanem az ellenfél védelmét teheti tönkre, vagyis bármelyik Fal-at eltünteti gond nélkül. Így előteremtve azt a lehetőséget, hogy mi fejezzük be a játékot hamarabb, mint ellenfelünk. Mellékpaklikba nyugodtan használjatok 2-3 lapot is belőle, ha falazós Mágusok ellen mentek, jól fog jönni.
Összességében elmondható, hogy léteznek válaszlapok már a Kezdő szinteken is, leginkább a Mágus és Harcosnál, de akármelyik formátumról is legyen szó, az ellenfél lapjainak ismerete, és azok ,,körbejátszása" már elég szokott lenni, hogy ne kelljen aggódnunk a fent említett ,,befejezőktől".
Remélem tudtam egy kis segítséget adni nektek. Szerdán érkezek még egy csodás cikkel, Ádi a héten pedig hasznos infókat és aktualitásokat oszt majd meg veletek a csoportba.
Lassan indul a Haladó Discord verseny is, Budapesten a héten versenyszünetet tartunk (de Szigetszentmiklóson és Nagykanizsán is lesz elérhető verseny), így csak jövőhéten találkozunk majd egy Profi versenyen, élőben. Addig is jó gyakorlást, jó párbajozást, sikeres kiegészítő bontogatást nektek!
Kávé!
Következő versenyünk: https://www.facebook.com/events/593836798575592
Közösségi csoportunk: https://www.facebook.com/groups/409260922811791
Discord szerverünk: https://discord.gg/HxpKzefAj5