Egy ígéret, három pakli!
Az ígéret szép szó, úgyhogy következzenek a kecskeméti TOP paklik. Azt már most leírom, hogy voltak egészen kellemetlen kombinációk is. (Minden nézőpont kérdése ugye!) Mindenképpen megjegyezném, hogy az induló versenyzők kitettek magukért, így mindenki tudott valami extrát hozni. Azért az ellenfeleknek nem annyira ízlett, amikor egy kovács mellett például egy griff mosolygott vissza a harctérről. Nem is csigázom tovább a kedélyeket, következzen a három dobogós pakli!
A harmadik helyezett:
Nemes: Önfeláldozó Hadúr
Karakterek: 10 db
2 Óvárosi Rabszolga
2 Bereni Kínzómester
4 Bereni Kapuőr
2 Déli Fali Kapuőr
Fegyverzetek: 12 db
4 Ork Fojtóhurok
3 Tüskés Fabuzogány
1 Tüskés Fémbuzogány
2 Tárcsapajzs
2 Bizáncváradi Gyalogos Vért
Képességek: 3 db
1 Kitartó Morál
1 Bizáncváradi Csatamén
1 Bereni Őrző Alpaka
Italok: 8 db
4 Életerő Itala
2 Páncélzat Itala
2 Magabiztosság Itala
Lássuk a játékot:
Ahogyan azt már biztos kiszúrtátok, Joci paklija egy alpakával és néhány itallal megtámogatott Harcos Alap Pakli volt. Talán ez is mutatja, hogy egy-egy előre összeállított lapkészlet kis módosításokkal és kellő kreativitással még egy Régiós Bajnokságon is meg tudja szorongatni az ellent. Joci elmondása szerint az alaptaktika arra épült, hogy kezdőlapként a Kitartó Morálra tudjon húzni egy Rabszolgát vagy legalább 1 Életerő Italát. Az esetek többségében ez sikerült neki, bár kicsit nagy szerencsefaktort hagyott magának. Összességében az orkokban rejlő nagy ütésekre és szinergiákra hagyatkozó lapok elég tankosnak bizonyultak. Nekem is volt szerencsém játszani ellene. Amikor lehívnak egy Déli Fali Kapuőrt és kap fegyvert plusz egy fejlesztést, az nem túl kényelmes! Mivel kevés kis karakter kapott helyet a pakliban, jól jött a hihetetlen mennyiségű Italtípus, ezzel még akár a 4. és 5. körben is vissza tudtak jönni az orkok a játékba. A receptet itt találod:
Az egyik döntős pakli:
Nemes: Élesen Látó Hadúr
Karakterek: 8 db
1 Bizáncváradi Erdei Tanítvány
2 Fenyvesváradi Tüzesíjász
2 Pusztaváradi Fegyverkovács
3 Bizáncváradi Veterán Lövész
Fegyverzetek: 9 db
2 Kétélű Szélrúnás Dobókés
2 Elemijég Dobókés
2 Tölgy Számszeríj
3 Tárcsapajzs
Képességek: 15 db
2 Kitartó Morál
1 Tüzes Ököl
3 Bénító Lövés
2 Ólom Lábak
1 Bizánchágói Griffmadár
1 Kék-Oázisi Dromedár
3 Lendületes Löveg
2 Nyílzápor
Italok: 7 db
4 Életerő Itala
3 Gyógyítás Itala
Gondolatok a pakliról:
Geraldo lapösszeállítása volt számomra a verseny legnagyobb meglepetése és a kedvence is. Ennek legfőbb oka, hogy nagyon színes, sokféle lapot felvonultató, rengeteg lehetőséggel rendelkező kis dekket rakott össze. Bár nem hibátlan, én mindenképpen javaslom, hogy fésülgessen még rajta, mert elég izgalmas végjátékot produkált a döntőben. A duál paklik mindig leküzdendő akadályokat és sok borsot törnek az ellenfelek orra alá, ez most is jól működött. Geraldo kezdő lapja az 1-es kis tünde karakter volt, ami jó esetben minden körben ütéseket visz be saját nemesének. (Igen, ilyen kis pofozkodós zsoldosról van szó!) Elsődleges cél a kovácsok kipörgetése volt a plusz támadások megszerzése miatt. Ha ehhez még a griff is lekerül valahogy, akkor az már komoly előny bárki ellen. A pakli meg volt támogatva 7 különböző itallal is.
Szerintem jó döntés volt részéről a folyamatos dehidratáció, mert így a nemes is tudott életerővel hatást aktiválni, de a kis tündét is lent lehetett tartani a laphúzásokhoz. A végjátékot a 6-os szintű Veterán fedte le, aki a Szélrúnás Dobókésekkel már egészen komoly képességeket tudott mozgósítani a harctér felszabadításáért. Személyes véleményem, hogy a kovácsos duál paklikban van potenciál, érdemes többször nekiesni a tesztelésnek, akár egy 10 lapos side bevonásával is!
A győztes pakli:
Nemes: Önfeláldozó Hadúr
Karakterek: 11 db
4 Óvárosi Rabszolga
3 Pusztaváradi Fegyverkovács
2 Bereni Kapuőr
2 Óvárosi Harci Szűz
Fegyverzetek: 8 db
3 Ork Fojtóhurok
1 Gyakorlókard
2 Dárda és Toronypajzs
2 Acél Könnyűvért
Képességek: 8 db
4 Tüzes Ököl
2 Bereni Őrző Alpaka
2 Vöröskövi Páncélos Orrszarvú
Italok: 5 db
3 Életerő Itala
2 Gyógyítás Itala
Játék a paklival:
Az első helyet megszerző pakli koncepciója egyszerűen a hatalmas fizikai sebzések és a folyamatos gyógyulgatás. Kezdő lapunk a Gyakorlókard lett, ami minden körben egyre nagyobbat üt és nem is lenne értelme később kijátszani. A kezdőkézben egy dologra törekedünk, legalább egy Rabszolga mindenképpen kell, hogy ki lehessen tenni rá a kardot. Ha még az Alpaka is összejön, (erre többször is volt példa) akkor ott áll az oldalunkon egy 4/23-as zsoldos. Mivel minden körben kap +1 sebzést, így a hatos körünkben már fix 8-akat tud ütni. (Ha lent van egy kovács, már 10-eket!) Az ellenfél játékos mindenképpen őt támadja majd, de halálakor felszabadít egy helyet és még húzhatunk is rá. A további stratégia annak fényében alakul, mit sikerül kézbe vennünk. A sok 4-es karakter miatt egy-két Tüzes Ököl biztosan kiröppen majd. Ha véletlen mágussal találkozunk és az azonnali képességeikkel, akkor még mindig számíthatunk a side dekkre (Jelen esetben: 3 Figyelemelterelés Gyűrűje, 2 Mennyei Pajzs, 1 Parasztlengős, 2 Dárda és Toronypajzs és 1 Bereni Őrző Alpaka), továbbá még a hátasoktól is érkezik egy kis support.
Ennyi lett volna a mai kis olvasmány, a fenti ötletes paklikat használjátok egyéni igényeitek szerint, és ha kell, változtassatok kedvetekre! A Hadurak találkozóját mára berekesztem!
Mészi